Hanya mereka yang tahu menghargai

Seorang lelaki sebelum beliau meninggal dunia, berkata kepada anaknya,”Jam ini datuk kamu beri kepada ayah dan berumur lebih 200 tahun. Sebelum ayah beri kepada kamu, sila ke kedai jam di

SELAWAT MAULIDUR RASUL

Salam Maulidur Rasul.. ๐ŸŒป๐ŸŒป๐ŸŒป *SELAWAT MAULIDUR RASUL* โ€ŽุตูŽู„ูŽู‘ู‰ ุงู„ู„ู‡ู ุนูŽู„ูŽู‰ ู…ูุญูŽู…ูŽู‘ุฏ Selawat Allah ke atas Muhammad โ€ŽุตูŽู„ูŽู‘ู‰ ุงู„ู„ู‡ู ุนูŽู„ูŽูŠู’ู‡ู ูˆูŽุณูŽู„ูŽู‘ู…ูŽ Selawat salam dipohon lagi โ€ŽุตูŽู„ูŽู‘ู‰ ุงู„ู„ู‡ู ุนูŽู„ูŽู‰ ู…ูุญูŽู…ูŽู‘ุฏ Selawat Allah

Penawar

Kena simpan ilmu ni sebaiknya Orangnya pun dah takda lagi.๐Ÿ˜” (AlMarhum Tuan Guru Dato Dr Haron Din) 1) – Apabila dipatuk ular, penawar ada pada ular itu. -Ambil sisik terakhir

Amalan tambahan dalam solat

Beberapa amalan tambahan dalam solat. Amalan ini dibaca selepas โ€œfil โ€˜aalamiina innaka hamiidum-majiid..”, biasanya kita terus bagi salam kan? Elok tambah ni. Allahumma, Wahai Allah Inni aโ€™uuzubika, Sesungguhnya aku berlindung

Terapi Air Hujan

Terapi Air Hujan ๐ŸŒง๐ŸŒงutk segala penyakit & Gangguan Jin Kalau hujan โ˜”turun jangan masuk rumah…tapi mandilah dengannya kerana ini adalah terapi semulajadi Allah berikan untuk makhluknya.. Tapi selalu org tua

Penyembuh

Allah swt telahpun menciptakan ‘cure’ atau ‘penyembuh’ untuk setiap penyakit. Semuanya terdapat dalam bentuk semulajadi seperti herba-herba, sayur-sayuran dan buah-buahan. Amalkan memakan herba-herba, sayur-sayuran (yang tidak beracun), dan buah-buahan (yang

Sangkaan aku Meleset

*SANGKAANKU MELESET* ๐ŸŒน Aku sangka aku alim warak solat saf depan jadi orang masjid. Istiqomah ibadah tapi aku tak sedar anak anak aku tak solat pun masa aku solat.. *ALLAH

PETUA 1

  1) PETUA.. Jika.. Badan kebas dan kejang2 urat itu tanda awal nak kena angin ahmar.. Minum lah air kelapa biar lembut urat 3hari turut2 InsyaAllah tak jadi penyakit bahaya

Jom sama sama berdoa

Mari kita sama-sama baca dan meng”amin”kan doa ini :- . Ya Allah Ya Tuhanku, ampunkan segala dosa-dosa mereka yang membaca status ini, dosa kedua Ibu-Bapa mereka dan semua dosa-dosa mereka

Tahu value diri kamu

Seorang ayah sebelum dia meninggal dunia panggil anak dia dan berkata “Ini motor yang atuk kamu bagi, dah berpuluh tahun usianya, tapi sebelum ayah bagi kat kamu, kamu pergi kedai