Motivasi Simpan Emas

Spread the love

Saya dah mula simpan emas ini dari tahun 2011 lagi,  masa fikir ekonomi teruk dan cuma mencari sesuatu aset yang dapat mengekalkan duit. Kalau tak bocor je la simpanan bulan-bulan.

Disebalik itu juga, saya cuba berjinak-jinak pi kursus hartanah dan mempelajari teknik-teknik pembelian hartanah.

Tetapi semakin lama saya belajar, hati lebih terikat kepada emas, kena nilaian lebih kecil dan mudah disimpan.

Cara yang paling mudah adalah simpan setiap bulan secara istiqamah dan kalau ada extra tu, memang saving kepada emas sahaja.

Tips dari para penyimpan emas tegar yang dapat saya kongsikan  disini:

1. Kalau sudah kahwin, berpakat dengan suami atau isteri dalam RM100
seorang untuk beli emas 1 gram. Kalau lebih lagi bagus. Saya memperuntukkan lebih 2 gram sebulan untuk simpanan yg dilupakan.

2. Rencana masa depan anak-anak dari sekarang. Simpan emas untuk
mereka dari sekarang. Nanti tidak perlu lagi buat pinjam PTPTN pada
akan datang. Ini salah satu selain memenuhkan RM6000 untuk pelepasan cukai LHDN.

3. Yang ada bisnes kecil-kecilan jual tudung, jual produk makanan
kesihatan, bisnes online untung dari berniaga cepat-cepat beli emas.
Nampak sikit mana hala tuju duit dari untung bisnes kita.  Salah satunya, keuntungan bisnes online setiap minggu, saya simpan 1 gram emas.

4. Yang selalu buat overtime lagi la boleh tukar hasil overtime kepada
emas. Nampak la sikit mana hasilnya suku sembam kita. Apa guna buat
kerja lebih masa kalau duit asyik habis je. Saya memang tak de overtime, overtime hanya lah bisnes online. So savenya dari bisnes online kecil-kecilan.

5. Kita yang dah biasa simpan duit sangat mudah cucuk mesin atm bila
keluar. Apa kata tukar bentuk simpanan kepada emas pulak. Pasti terasa
sayang nak guna atau pajak jika tak terdesak. Emas selamat, duit pun
selamat tidak dibelanjakan.  Dulu boleh la simpan di tabung haji sebab susah nak keluar tapi sekarang dengan Maybank, dah boleh integrate dengan Tabung Haji, so senang la pulak keluar Duit Tabung Haji.

6. Pelaburan emas bukan untuk jadikan kita cepat kaya, ianya pelaburan
untuk jaminan masa depan kita. Ini emas fizikal je , emas kat tangan, tak cukup duit terdesak, pajak je emas tu.

Letakkan azam dalam diri untuk mulakan simpanan emas setiap bulan.

Lebih baik kecil nilainya daripada tiada langsung.

Nak tahu lebih lanjut. Wasap je 0136408906


Mohd Nizam / 0136408906

Introducer PG Code : PG005353

Active PublicGold Dealer


Boleh daftar terus disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...