Monthly Archives: October 2019

Terapi Air Hujan

Terapi Air Hujan 🌧🌧utk segala penyakit & Gangguan Jin

Kalau hujan ☔turun jangan masuk rumah…tapi mandilah dengannya kerana ini adalah terapi semulajadi Allah berikan untuk makhluknya..

Tapi selalu org tua kita melarang kita mandi hujan sbb takut sakit🤕…& larangan itu kita wariskan pula ke anak2 kita…Ini pemahaman yg salah.

Kalau sakit lepas mandi hujan tu bukan sbb air hujan tp sebab dalam badan byk benda kotor dan air hujan tu sbg bahan cuci utk membuang semua kekotoran terutamanya gangguan syaitan.

Kadang Allah tunjuk tanda badan kita ada sesuatu itu melalui kesakitan itu. Kalau kita sakit teruk lepas mandi hujan itu perlu rawatan susulan dgn Ruqyah Syar’iyyah…

Salah 1 cara SCAN diri tu adalah dgn Mandi air hujan…ada jg org mandi hujan x juga sakit2 sbb badannya bebas jin.Alhamdulillah

Tapi mandi bukan sembarangan mandi..Ada cara & kaedahnya…
di bawah sy ajarkan…

☔Niat-Niatlah dlm hati sekuatnya & mohon pertolongan Allah utk apa kita mandi hujan…

😈Cth 1: menghancurkan jin yg zalim ke atas jasad kita(niatkan & mohon pd Allah jdkan air hujan sbg api & asid yg membakar badan jin dlm badan kita/

👩‍👧‍👦Cth 2: anak degil @hyperaktif umur (5tahun ke atas) niatkan lembutkan hatinya agar mndengar kata2 org tuanya…& dihilangkan gangguan syaitan…

org tuanya xperlu mandi hujan cukup memerhatikan & baca ayat2 di bawah sehingga didengari anknya…
Dan apa shj niat bergantung penyakit & keluhan masing2.

☔Biarkan hujan berlalu selama sekurangnya 10minit barulah kita mandi air hujan.

☔Air hujan yg digunakan utk terapi ini mesti yg turun terus dari langit.Tidak terkena pokok/bumbung atau disambut dgn baldi.

☔Air hujan yg turun sebaiknya hujan yg lebat bukan gerimis.

☔Tadah air hujan direct dari langit ke bekas kecil utk dibuat minum.InsyaaAllah ini jg adalah penawar.

☔Mulakan mandi sambil membacakan sekurangnya Al Fatihah atau lebih baik lagi dgn ayat2 standard iaitu Ayat Kursi & 3 qul.Bonus jika tahu ayat ruqyah yg lain mengikut jenis penyakit.

☔Baca terus sehingga sekurangnya 15minit-30minit sambil mandi air hujan.

☔Jika terasa sakit dibahagian badan tertentu tepuk2 dan jika ada rasa mual mau muntah keluarkan jangan ditahan kerana ini tanda ada penyakit/jin yg mau keluar melalui cara ini(cara yg normal & tidak menyakitkan)

☔Sental2 badan seperti menggosok daki di badan.Jika ada penyakit kulit cara ini pun bagus.

☔Selesai mandi badan jangan dilap…kecuali rambut.Biar kering sendiri.

☔Lakukanlah terapi ini selama sekurangnya 3 hari…atau 7 hari berturut.Kalau hujan xturun hari berikutnya nasib lahhh….tunggu lah hujan turun lagi…

☔Lain kali hujan turun jangan mengeluh.Ada manfaatnya bagi org lain.Bagi org yg berakal dgn pemberian Allah akan sentiasa memanfaatkan rezeki Allah.

Penyembuh

Allah swt telahpun menciptakan ‘cure’ atau ‘penyembuh’ untuk setiap penyakit. Semuanya terdapat dalam bentuk semulajadi seperti herba-herba, sayur-sayuran dan buah-buahan.
Amalkan memakan herba-herba, sayur-sayuran (yang tidak beracun), dan buah-buahan (yang asli dan bukan GMO).

* Limau yg dimaksudkan ialah jenis limau asam yg digunakan untuk masakan & minuman spt limau kasturi dan limau nipis.

* Pisang yg disebut disini adalah apa saja jenis pisang yg sesuai dimakan begitu saja spt jelai berangan, rastali dll.

Berikut adalah herba2 & buah2an yang sesuai untuk ‘penawar’ penyakit.

1. Darah tinggi (high blood pressure):
a. Bawang putih (garlic), makan mentah atau dimasak.
b. Air limau (lemon juice), hendaklah yg suam bukan berais.
c. Pisang.
d. Tembikai (watermelon) dan
e. Hempedu bumi (earth pangkrias).

2. Sakit kepala (migraine).
Campuran air halia dgn limau (ginger with lemon).

3. Demam (fever):
a. Air limau
b. Air Halia
c. Hempedu bumi.

4. Kanser (cancer): a. Daun ganja (marijuana).
b. Air Halia.
c. Bawang putih
d. Daun semambu (neem leaves).

5. Sakit mata (eye sickness):
a. Kurma.
b. Lobak merah.

6. Cirit-birit (Diarrhea):
a. Bawang putih.
b. Pucuk jambu batu & daun serai kayu (kelat – dikunyah & ditelan).

7. Gastrik:
a. Air kelapa muda (young coconut water)
b. Jus kurma.
c. Tumbuh kelapa (coconut ball)

8. Asma:
a. Pisang.
b. Bawang putih
c. Hempedu bumi.

9. Alzheimer: Minyak kelapa (coconut oil).

10. Batuk (cough):
a. Jus nenas (pineapple juice)
b. Bawang putih.

11. Gout:
a. Jus nenas (pineapple juice)
b. Daun rerama (butterfly leaf).

12. Sakit jantung (heart disease): Selalu minum air carrot campur gula atau susu.

13. Sakit perut (stomach ache):
a. Bawang putih.
b. Halia.

Sangkaan aku Meleset

*SANGKAANKU MELESET*

🌹 Aku sangka aku alim
warak solat saf depan
jadi orang masjid.
Istiqomah ibadah tapi
aku tak sedar anak anak
aku tak solat pun masa
aku solat..
*ALLAH HINA AKU…*

aku sangka akulah
orang yang paling
bagus siang malam
pergi masjid… tapi
bini/suami aku dok
mengumpat mengata
jaja cerita orang merata-
rata…
*ALLAH HINA AKU…*

aku sangka aku
hebat baca al-Quran
setiap hari.. khatam
tiap tiap bulan rupanya
anak pompuan aku dedah aurat slamber jaa..
belakang aku..
*ALLAH HINA AKU…*

aku sangka seronok
hari hari sedeqah… tapi
aku lupa ambik tau
sanak saudara aku
kesempitan dalam
hidup.. berhutang
meminjam merata-rata…
*ALLAH HINA AKU…*

“Ya ALLAH tutupilah
aibku, amankanlah ketakutanku, ampunilah kesalahanku..”

adakalanya kita tak
sedar yang *ALLAH HINA DIRI KITA* ..
dengan kekhilafan
isteri/suami kita, anak2
kita, saudara mara kita,
jiran tetangga kita
mahupun masyarakat
kita..
tanpa kita sedar..
melihat kejahilan orang
lain muhasabahlah…
jadikan ikhtibar buat diri
sendiri dan keluarga..
agar jadi pedoman
buat peringatan..
Sama samalah ingat…

*Mohon share di group2 lain. Semoga bermanfaat.*🌹

PETUA 1

 

1) PETUA..
Jika.. Badan kebas dan kejang2 urat itu tanda awal nak kena angin ahmar.. Minum lah air kelapa biar lembut urat 3hari turut2 InsyaAllah tak jadi penyakit bahaya itu.

2) PETUA..
Jika mata macam nak pitam pagi2 amal kan makan buah masam2 itu tanda darah beku dalam kepala takut jadi ketumbuhan nya jadi buah masam2 dia cairkan darah.

3) PETUA..
Jika sakit rusuk tulang nya bisa. Jangan takut itu urat masuk angin makan lah bawang putih bakar InshaAllah baik lah.

4) PETUA..
Jika sakit di ulu hati mungkin gastrik mungkin paru2 dan mungkin urat jantung bengkak makan lah ubat gamat kering dengan sireh pinang InshaAllah baik jika 3 hari turut2 1X satu hari saja

5) PETUA..
Jika tarik nafas sakit itu urat nafas tegang pergi lah urut badan dan amal minum air buah pala rebus 3biji InshaAllah baik lah.

SEMOGA ANDA SIHAT SELALU

Jom sama sama berdoa

Mari kita sama-sama baca dan meng”amin”kan doa ini :-
.
Ya Allah Ya Tuhanku, ampunkan segala dosa-dosa mereka yang membaca status ini, dosa kedua Ibu-Bapa mereka dan semua dosa-dosa mereka yang lain. Kurniakan keberkatan dalam semua usaha mereka, limpah, taufik dan perkenan Mu Ya Allah. Kau permudahkan segala urusan mereka pada hari ini. Kau berikan rezeki yang melimpah ruah dalam apa jua bentuk yang Engkau suka supaya mereka boleh menambah nilai hidup orang lain yang lebih memerlukan Ya Allah. Kau lapangkan dada mereka untuk beribadah dengan lebih banyak dari semalam, berikan mereka lebih banyak pelanggan, lebih banyak transaksi dan lebih banyak keuntungan dalam perniagaan mereka supaya dengan itu sahaja cara mereka untuk membantu orang ramai yang memerlukan.
.
Ku mohon padaMu Ya Allah.
.
Amin Ya Rabbal Alamin.

Tahu value diri kamu

Seorang ayah sebelum dia meninggal dunia panggil anak dia dan berkata “Ini motor yang atuk kamu bagi, dah berpuluh tahun usianya, tapi sebelum ayah bagi kat kamu, kamu pergi kedai motor dan cakap kamu nak jual, tengok dia offer berapa harga”

Anak dia ni pun pergi lah kedai motor. Balik tu dia cakap kat ayah dia, “Kedai tu nak RM1500 je ayah, sebab dah lama sangat dan berkarat”. Ayah dia pun suruh dia pergi kedai besi buruk dan offer motor tu. anak dia balik dan cakap “Ayah, lagi teruk, dia nak RM100 je.

Ayah dia suruh pergi Muzium pulak dan tawarkan motor tu. Dia pun pergi muzium dan balik dalam keadaan excited, dia cakap kat ayah dia “Ayah, dia offer RM100K ayah untuk motor ni”.

Ayah dia terus jawab “Anakku, ayah suruh kamu buat semua ni sebab ayah nak kamu tahu, tempat yang betul akan value kamu dengan betul, jangan letak diri kamu di tempat yang salah. Marah diri kamu kalau tak dihargai . Jangan tinggal di tempat yang tak sesuai.”

Pengajaran dari cerita ini ialah “Tahu value diri kamu, jangan biar orang pijak diri kita”

TIPS ELAKAN PENYAKIT BERBAHAYA

 

Darah tinggi
☆ Jangan banyak berfikir ,
Banyakan berzikir ,
Kerana dengan zikir ,
Menurunkan bacaan tekanan darah tinggi ,

Sakit Jantung
☆ Elakan kemarahan,
Kerana bila kita marah kita sedang memberikan tekanan pada jantung,
Banyakan istighfar,
Kerana dengan istighfar ,
Dada kita jadi lapang ,
Kita senang nak bernafas,

Kencing Manis
☆Banyakan tersenyum,
Kurangkan murung,
Kerana kemurungan bisa membuat bacaan kencing manis anda naik mendadak,

Semput/Asma
☆Kurangkan tidur ( tidur 8jam sehari)
Banyakan membaca Al Quran,
Kerana ketika kita membaca Al Quran,
Kita banyak menarik nafas ,
Itu baik untuk pernafasan ,

GOUT
☆Perbanyakan solat sunat ,
Ianya membantu pergerakan tapak tangan, pingang dan kaki

Migraine
☆Jangan banyak berfikir
Lebihkan berzikir ,
Rehatkan otak ,
Sentiasa melihat daun yañg berwarna hijau

Gastrik
☆Berpuasa Isnin dan Khamis
Untuk merehatkan perut ,
Kurangkan makanan berasid ,
Juga makanan yang pedas …

InshaaAllah …
Inspirasi dan motivasi
Kajian dan penyelidikan berkenaan masalah kesihatan ini di inspirasi daripada cara pemakanan Rasulullah saw…
Jom praktik kan
Amalan Soleh untuk muslim sejati

Penyakit itu 90% berasal dari fikiran

Penyakit itu 90% berasal dari fikiran, manakala 10% dari pola makan.
TAK Percaya??
Cuba ingat-ingat atau lihat Orang Gila, makan apa pun, tubuh badannya sihat kerana fikirannya selalu Happy, tiada beban fikiran.

Berikut adalah simptom akibat dari berfikiran negatif :-

1⃣. MARAH, selama 5 minit akan menyebabkan sistem imun tubuh badan kita mengalami depresi selama 6 jam.

2⃣. DENDAM & MENYIMPAN KEPAHITAN akan menyebabkan imun tubuh kita mati.. Dari situlah bermula segala penyakit, seperti STRESS, KOLESTEROL, HIPERTENSI, SERANGAN JANTUNG, RHEMATIK, ARTHRITIS, STROKE (perdarahan / penyumbatan pembuluh darah).

3⃣. Jika kita sering membiarkan diri kita STRESS maka kita sering mengalami GANGGUAN PENCERNAAN/MASALAH USUS

4⃣. Jika kita sering merasa RISAU, maka kita mudah terkena penyakit NYERI PUNGGUNG.

5⃣. Jika kita MUDAH TERSINGGUNG, maka kita akan cenderung terkena penyakit INSOMNIA (susah tidur).

6⃣. Jika kita sering mengalami KEBINGUNGAN, maka kita akan terkena GANGGUAN TULANG BELAKANG BAGIAN BAWAH.

7⃣. Jika kita sering membiarkan diri kita merasa TAKUT yang BERLEBIHAN, maka kita akan mudah terkena penyakit GINJAL.

8⃣. Jika kita suka ber-NEGATIVE THINKING, maka kita akan mudah terkena DYSPEPSIA (penyakit sulit mencerna).

9⃣. Jika kita mudah EMOSI & cenderung PEMARAH, maka kita akan mudah terkena penyakit HEPATITIS.

10 . Jika kita sering BERSEDIH & merasa selalu RENDAH DIRI, maka kita berpotensi terkena penyakit LEUKEMIA (kanser darah putih).

Sumber : Buku “The Healing & Discovering the Power of the Water” (by : Dr. Masaru Emoto).

Mulai dari sekarang, cuba atasi beban pikiran daripada jadi stress, murung, anxiety lalu terus sakit..

Jadi bagaimana solusinya, agar kita tidak mudah terkena penyakit dan terus jatuh sakit? Lakukanlah 3 hal sederhana dibawah ini :

▶1. BERFIKIRAN POSITIF
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Apapun yang terjadi kepada diri anda pada hari ini, itulah yang “terbaik” untuk kehidupan anda. Terima, nikmati dan syukuri apa yang sedang terjadi saat ini. Semua kejadian pasti ada hikmahnya/pembelajaran hidup. Perbanyaklah bersyukur dan sering-seringlah berbagi kebahagiaan dengan orang lain.

▶2. HIDUPLAH DI SAAT INI
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Janganlah kamu ketakutan dengan masa depanmu yang belum pasti, yakinlah bahwa masa depanmu itu di tentukan di hari ini. Lakukanlah yang terbaik di hari ini, maka masa depanmu pasti akan cerah. Dan jangan juga terlalu menyesali dengan masa lalu kamu, masa lalu biarkanlah berlalu. Jadikanlah masa lalu itu sebagai cermin dan pembelajaran hidupmu untuk saat ini. Intinya adalah hiduplah di saat ini, dan nikmatilah setiap moment episode kehidupanmu di hari ini.

▶3. BERBUATLAH KEBAIKAN SEKARANG JUGA
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Siapapun kamu dan apapun pekerjaan kamu saat ini, berbuatlah kebaikan kepada makhluk-NYA setiap hari. Tak perlu memikirkan pahala dan syurga. Dan tak perlu ambil hati dengarkan orang lain “menyindir” perbuatan baikmu. Lakukan saja kebaikan setiap hari. Dan lakukanlah sekarang juga.

*Ingatlah, hati-hatilah dengan fikiran negatif kamu, kerana fikiran negatif akan mengundang penyakit untuk hadir di dalam kehidupanmu…

Doa dan Amalan mengelak rumah dicerobohi

Pencuri pecah masuk rumah tapi tak boleh keluar, dia nampak laut, dia nampak air.

Berenang-renang dia kat ruang tamu atau kat atas simen didapur atau dia duduk termenung atau menangis ditengah-tengah rumah atau dalam bilik mandi.

Jom kita pakat amalkan tips di bawah ini. Moga kita sama-sama dirahmati Allah SWT.

DOA dan AMALAN mengelakkan rumah, pejabat atau kedai anda yg ditinggalkan dari dimasuki atau dicerobohi oleh si PENCURI/PEROMPAK atau yg sama waktu dengan JIN/SYAITAN/IBLIS.

🔴 Ketika rumah, pejabat atau kedai anda telah dikunci dengan rapi, maka letakkan TAPAK TANGAN KANAN anda ke pintu atau dinding rumah, pejabat atau kedai dan bacalah ayat-ayat DOA seperti berikut :

1⃣ Mengucap DUA KALIMAH SYAHADAH (1x)

2⃣ Berselawat keatas Nabi SAW (3x)

3⃣ Baca Ayatul Qursi (1x)

4⃣ Baca surah Yasin (ayat ke : 9) (1x)

“Wa ja’alna mim baini aidihim saddaw wamin kholfihim saddan fa aghsyaina hum fa hum laa yubsiruun”

Bermaksud :

“Dan KAMI adakan dihadapan mereka dinding-dinding dan dibelakang mereka dinding-dinding (pula), dan KAMI menutup mata mereka sehingga mereka tidak dapat melihat”.

5⃣ Lafazkan “BISMILLAHITAWAKKALTUA’LALLAH” ~ “LA HAULAWALA KHUWATA I’LLA BILLAH ‘ILL ‘ALIYIL ‘AZIIIM” (1x)

Petikan dari kuliah : Al-Fadhil Ustadz Fadhly Syam.

p/s : Sila sebarkan pada ahli keluarga/kawan-kawan yang mungkin rumah/pejabat/kedai pernah/selalu kena rompak. Berikan manfaat pada orang melalui ilmu… Moga kita amalkan.. Maklumla korang simpan emas berkilo kilo kat rumah.. Mohon Allah bagi keselamatan dan menjaga kita dunia akhirat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...